بهترین بازی های سال 2013 از نظر سایت پردیس گیم

راهنمای گیم

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

بهترین بازی های سال 2013 از نظر سایت پردیس گیم

برترین بازی سال

Grand Theft Auto V

The Last of Us

BioShock: Infinite

DmC: Devil May Cry

Assassin's Creed IV: Black Flag

Tomb Raider

علی رضایی: 2013 یكی از برترین سال ها در نسل هفتم بود كه در هر سبكی یك یا چند بازی بزرگ در آن عرضه شدند. در چنین سالی، با وجود عناوین بسیار جذابی همچون Grand Theft Auto V ،Assassin's Creed IV: Black Flag و سایر نامزدها، فضای آخر الزمانی و باور پذیر The Last of Us بهترین تجربه سال را برای من و رقم زد و شایسته ترین انتخاب است.

امیرمحسن امینی: هر چند از نظر کمیت تعداد عناوین با کیفیت به مراتب کمتر از سال های گذشته بود، اما از نظر سطح کیفی، شاهد 3 شاهکار واقعاً عظیم یعنی GTA V ،BioShock: Infinite و TLoU بودیم که از بین آن ها The Last of Us به خاطر داستان پردازی سینمایی و تحسین برانگیزش و همچنین ارائه تعریف جدیدی از سبک اکشن-ماجرایی، از نظر من بهترین بازی سال است.

برترین استودیوی سال

Naughty Dog

Irrational Games

Rockstar North

Ninja Theory

4A Games

علی رضایی: در سالی كه تعداد بازی های موفق بیشتر از عناوین شكست خورده می شود، طبیعتاً تلاش های بی وقفه سازندگان نتیجه بخش بوده است. در بین تمام بزرگان، Naughty Dog شایسته ترین گزینه برای این انتخاب است.

امیرمحسن امینی: شکست های غیر منتظره ای از استودیوهایی دیدم که واقعاً پشتوانه موفقی داشته اند. با این حال، استودیوی Naughty Dog مانند همیشه ریتم صعودی کیفی بازی هایش را حفظ کرد. امسال، آن ها با خلق یک IP جدید، دست به ریسک بزرگی زدند، چرا که سری موفق Uncharted را در اختیار داشتند و می توانستند مثل سایر استودیوها سیاست تجاری را در پیش بگیرند. اما با ساخت The Last of Us نشان داده اند که فاکتور ایکسی دارند که سایر استودیوها فاقد آن هستند.

برترین بازی Xbox 360

Grand Theft Auto V

Gears of War: Judgment

Assassin's Creed IV: Black Flag

State of Decay

Tomb Raider

علی رضایی: بطور كلی Xbox 360 انتخاب خیلی خوبی برای انجام بازی های امسال بود و نسخه ای جدید از سری محبوب Gears of War هم عرضه شد. هر چند جای خواستنی ترین بازی این كنسول یعنی Halo خالی بود، اما انحصاری دیگری بنام State of Decay تجربه ای متفاوت در بین تمام بازی های آخر الزمانی بود كه به دلیل انتشار روی XBL از چشم خیلی ها به دور ماند.

امیرمحسن امینی: امسال به نظر من، Microsoft حمایت بسیار ضعیفی از کنسول خود انجام داد و جای خالی انحصاری های تراز اولش واقعاً حس می شد. GoW: Judgment هم تجربه جدیدی نبود و Forza و Halo هم خیلی سریع به نسل بعد کوچ کردند. با این حال، فکر نمی کنم گزینه ای بهتر از GTA V روی این کنسول در سال 2013 باشد.

برترین بازی Xbox One

Forza Motorsport 5

Dead Rising 3

Killer Instinct

Peggle 2

علی رضایی: با وجود اینكه Xbox One در زمان عرضه بازی های بیشتر و بهتری را نسبت به دیگر كنسول نسل هشتمی ارائه كرد، اما همان سناریوی تكراری (نبود بازی های كم نقص به هنگام انتشار كنسول های جدید) بار دیگر تكرار شد. در چنین شرایطی، وجود عنوانی همچون Forza Motorsport 5 یك نعمت تلقی می شود.

امیرمحسن امینی: مسلماً Forza Motorsport 5 موفق ترین بازی زمان عرضه نسل هشتم بوده است. استودیوی Turn 10 پیش از این نیز نشان داده بود که با کنسول های Microsoft آشنایی کافی دارد و مهم تر از آن، خوب می داند که چه طور یک بازی مسابقه ای درجه یک بسازد.

برترین بازی PS3

The Last of Us

God of War: Ascension

Grand Theft Auto V

Beyond: Two Souls

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

علی رضایی: بازی های بسیار خوبی كه امسال برای PS3 منتشر شدند، به همگان، به خصوص سازندگان ثابت كرد كه نسل هفتم هنوز به پایان نرسیده و هنوز هم می توان شاهكارهایی همچون The Last of Us را برای آن ها عرضه كرد. با وجود این بازی تهیه یك PS3 قطعاً واجب تر از خرید یك كنسول نسل جدید محسوب می شود. بهترین بازی PS3 بهترین بازی سال من و خیلی های دیگر بود.

امیرمحسن امینی: 2013 سالی غنی برای کنسول نسل هفتمی Sony بود و تعداد زیادی از عناوین انحصاری را روی آن شاهد بودیم. اما بدون هیچ شک و تردیدی، شاهکار بی بدیل Naughty Dog یعنی The Last of Us بهترین تجربه ای است که می توان در سال 2013 و چه بسا در این نسل داشت.

برترین بازی PS4

Killzone: Shadow Fall

flower

Resogun

Battlefield 4

علی رضایی: وقتی پای بازی های نسل جدید در میان باشد، برای ما برترین ها 2 دسته می شوند: یكی برترین عناوینی كه به شخصه تجربه كرده ایم و دیگری بهترین بازی هایی كه دیگران تجربه كرده اند. كمبود بازی های انحصاری بزرگ به هنگام عرضه PS4 باعث می شود تا اكثراً به دنبال انجام عناوین مولتی پلتفرمی روی این كنسول باشند. اما تا دلتان بخواهد، بازی های مستقل خوبی همچون Resogun و flower در بین بازی های این كنسول به چشم می خورند كه به شخصه زرق و برق بیشتر Resogun را ترجیح می دهم.

امیرمحسن امینی: Sony عنوان بزرگ  Killzone: Shadow Fall را برای عرضه PS4 آماده کرده بود، اما نتوانست در سطح انتظارات واقع شود که البته این امری طبیعی است و عناوین زمان عرضه عموماً دارای ایرادهایی هستند. با این حال، به شخصه شاهکار تحسین شده thatgamecompany یعنی flower را بهترین تجربه حال حاضر PS4 می دانم. حتی اگر بارها آن را روی PS3 بازی کرده باشید.

برترین بازی Wii/Wii U

The Legend of Zelda: The Wind Waker HD

Super Mario 3D World

Pikmin 3

The Wonderful 101

Rayman Legends

علی رضایی: در سالی كه منجر به جدایی من از كنسول مورد علاقه ام Wii U شد، بازی های خوبی از سوی Nintendo عرضه شدند كه به عنوان یك بازیكن نسبتاً قدیمی، تجربه Super Mario 3D World برترین آن ها بود.

امیرمحسن امینی: دیگر باید به مجموعه بازی های Nintendo در هر سال عادت کرد. فقدان انحصاری های بزرگ باز هم ضربه بزرگی به کنسول نسل بعدی این کمپانی زده است. تجربه Rayman Legends شاید تنها عنوان دندان گیر سال 2013 روی آن باشد و بقیه بازی ها واقعاً همان تکرار مکررات هستند.

برترین بازی PC

Total War: Rome II

Company of Heroes 2‌

Saints Row IV

Battlefield 4

The Wolf Among Us

Dota 2

علی رضایی: عرضه نسخه های جدید یك سری عناوین استراتژی دوست داشتنی در سال 2013 باعث شد تا پس از مدت ها، فعل انفعالاتی در سخت افزار سیستم خانگی من صورت بگیرد، اما در انتهای سال، پس از تجربه The Wolf Among Us فهمیدم كه برای تجربه بهترین بازی سال PC نیازی به سخت افزار آنچنانی نبود!

 

امیرمحسن امینی: هر چقدر هم بگوییم که PC از روزهای اوج خود فاصله گرفته، هیچ وقت نمی توان انکار کرد که برای تجربه بهترین های سبک استراتژی فقط و فقط باید دست ها را روی موس و کیبورد گذاشت. در این بین، عنوان Total War: Rome II باز هم مخاطب را به دنیای وصف نشدنی و اعتیادآور TW کشاند تا باز هم خود را به عنوان بهترین بازی استراتژی معرفی کند.

برترین DLC

Far Cry 3: Blood Dragon

Dishonored: The Knife of Dunwall

Borderlands 2: Tiny Tina's Assault on Dragon Keep

Mast Effect 3: Citadel

علی رضایی: به شخصه خیلی به دنبال تجربه بسته های دانلودی بازی ها نیستم، اما تجارب Far Cry 3: Blood Dragon و Dishonored: The Knife of Dunwall هر كدام به اندازه بازی های اصلی دلچسب بودند، ولی DLC منتخب من Dishonored‌ است.

امیرمحسن امینی: شخصاً علاقه فراوانی به DLCها دارم و BioWare را یکی از بهترین ها در زمینه ارائه محتواهای دانلودی می دانم و آن هم به خاطر 2 مجموعه Mass Effect و Dragon Age است. Mass Effect 3: Citadel نیز در بین سایر DLCها نظر من را بیشتر به خود جلب کرد.

برترین بازی تیراندازی

METRO: Last Light

BioShock: Infinite

Gears of War: Judgment

Battlefield 4

Call of Duty: Ghosts

Killzone: Shadow Fall

Crysis 3

علی رضایی: به عنوان یك بازیكن علاقه مند به عناوین تیراندازی، به خصوص از نوع اول-شخص، باید اعتراف كنم که انتظار به مراتب بیشتری از عناوین سال 2013 داشتم. هر چند که عملكرد عالی BioShock: Infinite و METRO: Last Light انتظارات را برآورده می كنند، اما عرضه همزمان چنین عناوینی، شاید در هر چند سال یكبار اتفاق بیفتد. به شخصه METRO: Last Light را بهترین تیراندازی امسال می دانم، حتی اگر پای نسخه جدیدی از Gears of War در میان باشد.

امیرمحسن امینی: بدون هیچ شک و شبهه ای BioShock: Infinite بهترین تیراندازی امسال است. بازگشت کن لوین (Ken Levine) به صنعت بازی بعد از 6 سال، با شکوه هر چه تمام تر رخ داد. وی با خلق یک گیم پلی فوق العاده و داستان سرایی تحسین برانگیز، اثری کم نقص را خلق کرد که تا مدت ها در اذهان باقی خواهد ماند.

برترین بازی اکشن-ماجرایی

Grand Theft Auto V

The Last of Us

Assassin's Creed IV: Black Flag

Batman: Arkham Origins

DmC: Devil May Cry

علی رضایی: اگر یادتان باشد، 2012 را به عنوان سال عناوین ماجرایی معرفی كردم. حالا حرفم را پس می گیرم، زیرا با نیم نگاهی به عناوین ماجرایی موجود در لیست و تعداد دیگری كه ممكن است از قلم افتاده باشند، می توان فهمید كه 2013 را باید سال عناوین ماجرایی قلمداد كرد. همه آن ها عالی هستند، اما به شخصه ساعات بیشتری را در Assassin's Creed IV: Black Flag به ماجراجویی پرداختم و اعتقاد دارم که بیش از سایر عناوین دارای فاكتورهای حقیقی ماجرایی است. دریانوردی، كشف جزایر ناشناس، جنگ های دریایی، شكار حیوانات و آبزیان، نقشه گنج و... را تنها در این بازی می توان یافت. در ضمن، ممكن است سال آینده هم نظرم عوض شود. بستگی به عناوین ماجرایی سال 2014 دارد!!!

امیرمحسن امینی: انتخاب بازی دیگری به عنوان بهترین، آن هم زمانی که The Last of Us در لیست باشد، حداقل برای من غیر ممکن است! فارغ از بحث تکنیکی که جای هیچ تردیدی را باقی نمی گذارد، این بازی تعاریف جدیدی را در ژانر اکشن-ماجرایی تعریف کرد.

برترین بازی نقش آفرینی

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

Diablo III-Xbox 360/PS3

Dragon's Crown

Dota 2

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

علی رضایی: نسخه كنسولی Diablo III برترین تجربه نقش آفرینی من در سالی كه گذشت، بود.

امیرمحسن امینی: 2013 بدترین سال برای سبک نقش آفرینی بود. هر چند نسخه کنسولی Diablo III واقعاً عالی بود، ولی از آنجا که تجربه آن را روی PC داشتم و به مراتب بهتر بوده، عنوان مهجور، اما قدرتمند Ni no Kuni: Wrath of the White Witch را انتخاب می کنم. یک نقش آفرینی فوق العاده و کلاسیک با دنیایی ساده و شگفت انگیز.

برترین بازی مبارزه ای

Killer Instinct

Injustice: Gods Among Us

Tekken Revolution

Divekick

علی رضایی: در این بخش نیز همان قضیه تكرار شده است. Injustice: Gods Among Us برترین تجربه مبارزه ای من در سال گذشته بود، اما شاید با وجود تجربه Killer Instinct چنین نظری نداشتم.

امیرمحسن امینی: مسلماً وقتی نام اد بون (Ed Boon) پشت یک بازی مبارزه ای باشد، انتظاری جز بهترین در نوع خود را نمی توان داشت. Injustice: Gods Among Us یک تجربه عالی در این سبک است که هر چند اسکلت کلی گیم پلی خود را از Mortal Kombat قرض گرفته باشد، اما شخصیت های جدید و توانایی های جالب باعث شده تا بازی فقط یک کپی از آن نباشد.

برترین بازی استراتژی

Dota 2

Total War: Rome II

Company of Heroes 2‌

Civilization V: Brave New World

Halo: Spartan Assault

XCOM: Enemy Within

علی رضایی: گزینه های بسیار خوبی بین بازی های استراتژی در سالی كه گذشت، وجود داشتند، اما به شخصه نبردهای جهانی Company of Heroes 2 را ترجیح می دهم و دوباره هم اگر فرصتی باشد، آن را تجربه خواهم كرد.

امیرمحسن امینی: سالی بسیار غنی برای سبک استراتژی با وجود 3 عنوان Total War: Rome II ،Company of Heroes 2 و Civilization V: Brave New World که انتخاب بهترین را برای هر هواداری سخت می کند. اما Total War: Rome II را به خاطر سطح بالای تکنیکی و گیم پلی جدیدتر و درگیر کننده تر انتخاب می کنم.

برترین بازی پلتفرمر

Rayman Legends

Max: The Curse of Brotherhood

Super Mario 3D World

Tearaway

Puppeteer

علی رضایی: در سالی كه نسخه جدیدی از سری دوست داشتنی Rayman عرضه شده باشد، چه گزینه بهتری می تواند وجود داشته باشد؟ Rayman Legends نه تنها برترین بازی در سبك خود بود، بلكه یكی از برترین های سال هم هست.

امیرمحسن امینی: مسلماً وقتی نام Rayman به عنوان یکی از بازی های برگزیده باشد، انتخاب بهترین، کار دشواری نیست. Rayman Legends در ادامه، موفقیت های نسخه پیشین خود، باز هم یک گیم پلی دشوار و درگیرکننده به همراه گرافیک هنری بسیار زیبا را به طرفداران سبک پلتفرمر هدیه می دهد.

برترین بازی چندنفره

Grand Theft Auto V: Online

Call of Duty: Ghosts

Battlefield 4

Gears of War: Judgment

Killzone: Shadow Fall

Dota 2

علی رضایی: بخش چندنفره GTA V مدت ها پس از به پایان رساندن خط داستانی هم بازیكنان را پای این بازی میخكوب می كند، بطوری كه چند ماه فقط درگیر آن می شوید. قطعاً برترین بخش چندنفره سال 2013 شایسته این عنوان است.

امیرمحسن امینی: به هیچ وجه نمی توان منکر عظیم بودن بخش چندنفره GTA V بود، اما کسانی که نسخه نسل هشتمی عنوان Battlefield 4 را تجربه کرده اند، می دانند که بخش چندنفره آن چیزی ورای تصور و استانداردها است و شاید در هیچ بازی دیگری چه در بخش تک نفره و چه در بخش چندنفره چنین تصویری از جنگ تا این حد نزدیک به واقعیت را ارائه نکرده اند.

برترین بازی ورزشی

FIFA 14

NBA 2K14

NHL 14

PES 2014

علی رضایی: FIFA 14 برترین عنوان ورزشی امسال است كه مثل نسخه های قبلی، بازیكنان را تا پاییز سال آینده و عرضه نسخه جدید، مشغول خود می كند. كافیست آمار ساعاتی را كه روزانه پای این بازی می گذرانید را درآورید تا متوجه وخامت اوضاع شوید!

امیرمحسن امینی: نسخه چهاردهم FIFA دیگر آنقدر از نظر کیفی از سایر بازی های ورزشی فاصله گرفته که بی اغراق می توان آن را فرمانروای بازی های ورزشی دانست. بخش Career Mode همچنان بهترین و اعتیادآورترین قسمت بازی است که دستخوش تغییرات مثبتی نیز شده است.

برترین بازی رانندگی

Forza Motorsport 5

Need for Speed: Rivals

Gran Turismo 6

F1 2013

Grid 2

علی رضایی: تقریباً تكلیف برترین عنوان مسابقه ای در سالی كه نسخه جدیدی از سری Forza معرفی شود، از همان بدو معرفی مشخص می شود، چه برسد به اینکه پای كنسول جدید Microsoft هم در میان باشد. Forza Motorsport 5 نه تنها برترین عنوان رانندگی سال 2013 است، بلكه برترین بازی حرفه ای زمان عرضه در بین بازی های كنسول های نسل جدید هم به حساب می آید.

امیرمحسن امینی: Forza Motorsport 5 درست مانند نسخه های قبلی یکی از بهترین تجربه های رانندگی را ارائه می دهد و در یک حرکت مثبت با کوچ به نسل هشتم، بر سطح کیفی خود افزود تا مخاطبانش از قدرتمندی های تکنیکی نسل کنسول های آینده نیز بهره ببرند.

برترین موسیقی

The Last of Us

DmC: Devli May Cry

Grand Theft Auto V

METRO: Last Light

Batman: Arkham Origins

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

علی رضایی: تمام بازی هایی كه در این بخش نامزد شده اند، دارای موسیقی عالی و یكی از دیگری بهتر هستند، اما آهنگ های The Last of Us هنوز هم پس از گذشت ماه ها برای من همان حس تازگی ابتدا را دارند. دست گوستاوو سانتائولالا (Gustavo Santaolalla) درد نكند.

امیرمحسن امینی: آیا می توان از گوستاوو سانتائولالا، برنده اسکار چیزی جز تجربه حیرت انگیز انتظار داشت؟ بدون شک موسیقی The Last of Us بیشتر یک نوای جادویی بود که با ریتم آرامش، مخاطب را به درون خود می کشاند. جایی که دنیا به پایان رسیده است.

برترین گرافیک

Ryse: Son of Rome

Assassin's Creed IV: Black Flag

The Last of Us

Gears of War: Judgment

Grand Theft Auto V

Killzone: Shadow Fall

‍Crysis 3

علی رضایی: بازی های گرافیكی، در سالی كه گذشت، كم نبودند و نامزدهای لیست ما، هر كدام برترین خروجی های موتورهای گرافیكی خود محسوب می شوند. در بین بازی های نسل هفتمی، قطعاً The Last of Us برنده است، اما در مجموع Ryse: Son of Rome برترین گرافیك سال است، زیرا باید سطح دید را فراتر از نسلی كه گذشته، بالا برد.

امیرمحسن امینی: وقتی در بین دو نسل از بازی ها هستیم، انتخاب بهترین گرافیک سخت می شود، چرا که هر کنسول توانایی های مخصوص خود را داراست. در بین بازی های نسل هفتم، مسلماً بهترین گرافیک متعلق به The Last of Us است، اما مجموعاً بهترین گرافیک سال 2013 را Killzone: Shadow Fall داراست که به نوعی کلکسیونی از تکنیک های جدید گرافیکی و یک تجربه واقعاً نسل هشتمی است.

برترین بازی مستقل

Gone Home

Outlast

The Walking Dead: 400 Days

Gunpoint

Brothers: A Tale of Two Sons

rain

علی رضایی: با وجود اینكه كمتر بازی مستقلی پیدا می شود كه نظر مرا به سوی خود جلب كند، Outlast‌ به خوبی موفق به این کار شد تا افتخار برترین انتخابم را كسب كند.

امیرمحسن امینی: Outlast عنوانی کوچک، اما بسیار جذاب و سرگرم کننده بود، اما به شخصه The Walking Dead: 400 Days را ترجیح می دهم. چون در دنیای آن که همچنان ناب و جذاب است، داستانی درخور توجه و فراتر از یک بازی مستقل ارائه می شود.

برترین بازی مورد انتظار

Titanfall

Watch Dogs

The Witcher 3: Wild Hunt

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

The Walking Dead: Season 2

‍Castlevania: Lords of Shadow 2

علی رضایی: بازی های مورد انتظار من در سال جدید كم نیستند: Halo 5 ،Quantum Break و... اما عنوان فوق العاده هیدئو كوجیما (Hideo Kojima) یعنی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در صدر جدول قرار می گیرد.

امیرمحسن امینی: اصولاً نام Metal Gear بخش اعظمی از زندگی من را به خود اختصاص داده است. چه اتفاقی می تواند برایم خوشحال کننده تر و مهم تر از نسخه پنجم بازی هیدئو کوجیمای افسانه ای باشد؟ هر چند تجربه شخصی ام می گوید که احتمالاً Metal Gear Solid V: The Phantom Pain با تأخیر مواجه می شود، اما به هر حال پیشنهادی است که نمی توان آن را رد کرد.

برترین شخصیت سال

Trevor Philips-Grand Theft Auto V

Lara Croft-Tomb Raider

Rayman-Rayman Legends

Batman-Batman: Arkham Origins

Ellie-The Last of Us

علی رضایی: به اعتقاد من، شخصیت برتر سال نه یك ابرقهرمان قوی هیكل همچون Btman است، نه یك اوباش خیابانی به نام ترور (Trevor)، بلكه دختربچه ای جسور بنام الی (Ellie)‌ است. مطمئنم شما هم مثل من حاضر بودید به آب و آتش بزنید تا او در معرض خطر قرار نگیرد.

امیرمحسن امینی: البته جای خالی جوئل (Joel) و جودی (Jodie) در این لیست شدیداً احساس می شود و انتخاب من نیز جوئل است. اما بعد از او، الی به نظرم دقیق ترین شخصیت پردازی را داشته و دلیل اصلی اش هم ساختار شدیداً سینمایی و نزدیک به واقعیت پیکره بازی و به دنبال آن بخش داستان است.

برترین صداپیشگی

Troy Baker-Joel in The Last of Us

Troy Baker-Booker DeWitt in BioShock: Infinite

Steven Ogg-Trevor Philips in GTA V

Ashley Johnson-Ellie in The Last of Us

Camilla Luddington-Lara Croft in Tomb Raider

Ellen Page-Jodie Holmes in Beyond: Two Souls

علی رضایی: در انتخاب تروی بیكر (Troy Baker) به عنوان برترین صداپیشه كه تردیدی باقی نمی ماند، اما در قالب كدام بازی؟ فكر می كنم شخصیت پردازی ملموس جوئل (Joel) و سبك سوم-شخص The Last of Us باعث می شود كه هنر او در این بازی‌ برترین كارش بوده باشد.

امیرمحسن امینی: انتخاب شخصی ام الن پیج (Ellen Page) است، اما فکر نمی کنم که تروی بیکر مقدم تر است. وی دو صداپیشگی فوق العاده را داشته که از بین آن دو، جوئل به مراتب بهتر و زیباتر کار شده است.

برترین داستان

BioShock: Infinite

Grand Theft Auto V

The Last of Us

Batman: Arkham Origins

The Wolf Among Us

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

Beyond: Two Souls

علی رضایی: چه داستانی بهتر از سناریوی The Last of Us می تواند وجود داشته باشد؟ مخصوصاً اگر یكی از علاقه مندان سینمای هالیوود و فیلم تحسین شده The Road هم باشید!

امیرمحسن امینی: Beyond: Two Souls بهترین انتخاب من در این لیست است! البته دو بازی BioShock: Infinite و The Last of Us هم خوب بودند. Infinite سناریویی به مراتب قدرتمندتر دارد، اما روایت و تأثیرپذیری TLoU بیشتر است و این همان برگ برنده داستان بازی است.

 

برترین عنوان جدید

The Last of Us

State of Decay

The Wolf Among Us

Outlast

علی رضایی: با وجود State of Decay كه از جهاتی برترین عنوان زامبی-محوری است كه تا بحال تجربه كرده ام، فكر می كنم که وقتی یكی از گزینه های موجود در این بخش The Last of Us است، بهترین انتخاب هم همان باشد.

امیرمحسن امینی: The Last of Us بدون شک یکی از بهترین IPهای نسل هفتم و یکی از اتفاقاتی است که هر چند سال یک بار در صنعت بازی رخ می دهد.

بدترین بازی سال

Ride to Hell: Retribution

The Walking Dead: Survival Instinct

Deadfall Adventure

Fist of the North Star: Ken's Rage 2

Fast & Furious: Showdown

علی رضایی: هر چقدر سریال فوق العاده The Walking Dead بهترین سرگرمی من در سال گذشته بود، به همان اندازه The Walking Dead: Survival Instinct بدترین تجربه در سال 2013 برای من بود، زیرا به دلیل تجربه هیچ یك از بازی های دیگر در این بخش، وقت خود را تلف نكردم.

امیرمحسن امینی: در زمانی که کمیک های The Walking Dead فروش بسیار بالایی دارند، سریال تلویزیونی اش جزو پربیننده ترین ها است و سری بازی آن سال گذشته GotY سال شد، Survival Instinct بیشتر شبیه به یک شوخی بی مزه با طرفداران بی شمار این مجموعه موفق است.

بزرگترین جنجال سال

Xbox One Better or PS4

Xbox One DRM and Policies

DmC: Devil May Cry-Dante's new look

Rayman Legends delayed on Wii U for multiplatform release

SimCity Launch Issues and always-online connectivity

علی رضایی: به شخصه Xbox One را پرسر و صداترین كنسول نسل جدید می دانم. فارغ از بحث محدودیت های امنیتی و DRM آن، موضوع Xbox بهتر است یا PS به دلیل عرضه Xbox One‌ و PS4 بزرگترین جنجال سال بود كه ساعت ها وقت من و خیلی های دیگر را به خود اختصاص داد.

امیرمحسن امینی: من هرگز اخبار کنسول ها و جنجال های پیرامونش را دنبال نمی کنم، چرا که معتقدم این جنجال ها خارج از حوزه ای است که به بازیکن ها مربوط می شود. به همین خاطر، تغییر ظاهر دانته (Dante) را انتخاب می کنم، چون برای طرفدارانش واقعاً شوک برانگیز بود و حتی بعد از عرضه بازی، مخالفان و موافقان بسیار زیادی داشته است.

برترین پلتفرم سال

Xbox One

PlayStation 4

Xbox 360

PlayStation 3

PC

علی رضایی: به این دلیل كه معتقدم هنوز نسل هفتم كاملاً تمام نشده و نسل هشتم كاملاً آغاز نشده، بهتر است پلتفرم های نسل جدید را خیلی در نظر نگیریم. با وجود بهترین تجربه من، یعنی The Last of Us به وسیله PS3، برترین پلتفرم سال 2013 من Xbox 360 بود كه همچون دو دوست قدیمی روزانه چندین ساعت را با هم گذراندیم و حتی با این سخت افزار كهنه هم به تنهایی تمام نیازهای مرا برطرف كرد. Xbox 360 نه تنها بهترین پلتفرم سال، بلكه برترین در كل نسل هفتم برای من بود كه تا چند سال آینده هم جواب می دهد.

 

امیرمحسن امینی: جدا از بحث کنسول های نسل هشتم که تازه وارد بازار شده اند، بهترین پلتفرم سال بدون شک متعلق به PS3 است. دلیل اصلی انتخابم، نه مسائل فنی است و نه زمانی که برای بازی کردن با آن گذراندم، چرا که شخصاً PC را برای بازی کردن ترجیح می دهم. عناوین مولتی پلتفرم برای هر دو کنسول PS3 و Xbox 360 عرضه می شوند. پس چه چیزی عملکرد یک پلتفرم (و نه خود آن) را نسبت به پلتفرم دیگر برتر می کند؟ مسلماً عناوین انحصاری. امسال نیز PS3 کلکسیونی از عناوین انحصاری با کیفیت در سبک های مختلف را ارائه داد که گل سرسبد آن The Last of Us است. در حالیکه Microsoft خیلی زود دست از Xbox 360 کشید و به سراغ نسل بعد رفت.

نویسندگان: علی رضایی-امیرمحسن امینی

منبع : وبسایت پردیس گیم


مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: